Tanúsítvány

SSL Certificate

Házhozszállítás

Házhozszállítás

Gyakori hibák


1-3 napos állás után az autó has magassága alacsonyabb lesz.  Amikor beindítom az autót, akkor felemelkedik, és úgy is marad. Miért van ez?


 

Valószínű, hogy a légrugó rendszerben, nyomásveszteség van. A legvalószínűbb hogy valamelyik légrugó lyukas. Minél kisebb a lyuk, annál több idő mire leereszt a rendszer. Ezért van hogy napi használatnál szinte észre se venni a problémát, viszont a légrugó kompresszor ilyenkor többet dolgozik, és hamarabb tönkre tud menni.

 

ha nem egyértelmű hogy melyik légrugó a lyukas, akkor érdemes leállítás után (lehetőleg sík terepen) megmérni mind a négy keréknél (csak hátsó légrugósoknál elég csak a két hátsó) a sárvédő és a felni pereme közti távolságot. Majd hagyni az autót pár napig (vagy ameddig láthatóan el nem kezd lejjebb menni az autó magassága) és utána ismét megmérni a távolságot. Utána célszerű az adatok birtokában felhívni az MJCAR légrugó specialista szakszerviz-et!

 


Az autó magassága lemegy, és utána fel sem emelkedik. Miért van ez?

 

Valószínű hogy már nem működik a légkompresszor, és nagyon valószínű hogy a légrugó rendszerben nyomásveszteség van. Ezért dolgozott folyamatosan a légkompresszor, és ezért mehetett tönkre. Mindenképpen ellenőrizni kell ilyenkor még a relé-t, és a biztosítékot is. Célszerű még ellenőrizni a beszívott levegő csövet is. Amennyiben vízköves, abban az esetben valószínű hogy vizet szívott a rendszer, és ezért ment tönkre a kompresszor.

 

első körben mindenképpen a légkompresszort kell cserélni (relével együtt), hogy utána helyre lehessen állítani a nyomást a légrugó rendszerben, és meg lehessen állapítani, hol ereszt a levegő. A légkompresszor csak nagyon ritkán megy tönkre „magától”, kivéve, ha vizet szívott a rendszer!

 

 
A műszerfalon megjelenik egy hiba! Miért van ez?

 

a diagnosztikai rendszer jelzi hogy valamilyen hiba lépett fel a légrugó rendszerben.

 

mindenképpen szükséges egy diagnosztikai gépre rákötni az autót, és kiolvasni a hibakódokat. Elképzelhető hogy valamelyik elektronikai egység (szintszenzor, légrugó elektronika) ment tönkre, vagy valahol nyomásveszteség történt, amit érzékel a rendszer.

 

 
Rossz úton lassabban haladva, jól hallható koppanást érzékelünk. Miért van ez?

 

a futómű valamelyik komponense cserére szorul.

 

át kell vizsgálni a futóművet. Több alkatrész is „felelős” a kopogásért. Amennyiben egyértelműen a lengéscsillapító adja a kopogó hangot, akkor cserélni kell, a légrugóval együtt!

 

 
Álló helyzetben, az autó magassága érzékelhetően nem egyforma. valamelyik oldal, vagy az eleje, vagy a hátulja lejjebb/feljebb van. Mi lehet az oka?

 

a légrugós autó folyamatosan kalibrálja az autó magasságát az útviszonyoknak megfelelően.

 

érdemes egy diagnosztikát végrehajtani az autón. Ha az elektromos komponensek rendben vannak, akkor egy szintezést/kalibrálást célszerű elindítani a diagnosztikai eszközön.

 

 
Az autó magassága hol fenn van, hol pedig lenn. Miért van ez?

 

valószínű hogy az autó szintszenzor-ja meghibásodott.

 

a szintszenzor hibáját a diagnosztikai eszköz kimutatja. Amennyiben az a baj, akkor a cseréjével, és a gépjármű magasságának újrakalibrálásával megszűnik a probléma!

 

 
Miért hangos a légkompresszor az autóban?

 

valószínű a légrugó rendszer tömítetlensége miatt, „elkopott” a légkompresszor, mert folyamatosan „dolgozott”.

 

ugyanúgy kell eljárni, mint 2. kérdésnél!

 

 
Állítható futóműnél, nem tudom állítani a magasságot. (sport/komfort)

 

valószínű hogy az „állító szelep” meghibásodott.

 

ki kell olvasni a hibakódot a diagnosztikai eszközzel. Amennyiben kiderül melyik állítószelep a rossz, ellenőrizni kell a vezeték csatlakozását. Ha ezek után sem működik, akkor a teljes lengéscsillapító cseréjére van szükség.

 

 
A fenti hibaleírások tájékoztató jellegűek, a webshop üzemeltetője semminemű felelősséget nem vállal a légrugó rendszer téves hibafeltárásáért!!!
Minden esetben kérje szakember segítségét a hiba feltárása/elhárítása végett!